…5-й клас, заочна форма, другий семестр. Терміново евакуювались з нашої елітної школи, бо наука вже поламала здоров’я…

Сьогодні сіли з моїм новоспеченим хоумскулером складати план бойових дій, а точніше діаграму Ганта.

– Даня, іди малювати розклад!

Підходить. Беру лист А3, календарик, олівець. Провожу лінію і кажу:

– Дивись, оце одна твоя задача, один предмет. Припустимо, математика:

 

gd_1

Зверху малюю рисочки – одна рисочка один тиждень. Разом з сином за календарем пишемо дати понеділків.

– У нас є три основних предмета…

– Математика, українська мова, англійська мова. – Даня продовжує, бо чув неодноразово.

І я малюю ще дві прямі.

gd_3_0

– Точно, математика, українська, англійська. Ними займаємося регулярно.

– Тобто математика кожен день ? – питає розчаровано.

– Хіба я сказала кожен день? Регулярно це 2-3 рази на тиждень.

– А-а-а, ну тоді ладно.

– Глянемо що у нас з математикою, – беру контрольну за січень (з сайту 328 школи), – ага, дроби. Значить так і малюємо: на дроби у нас два тижня, а потім пишемо контрольну, – ставлю дедлайн на діаграмі і підписую КР1.

 

gd_3– Тобто ми не прямо зараз робимо контрольну?

– А як ти її зробиш, якщо не тренувався і не читав підручник? – риторичне запитання ;). – Їдемо далі: українською ви з бабусею займаєтесь два рази на тиждень. Англійською будете говорити разом з Івасиком (3й клас, Школа Екстернів), тому малюю пунктир.

– Контрольну з англійської я зробив!

– Добре, значить запишемо, що за січень ти контрольну зробив: КР1 01 і пташечка ). Там іще одна за лютий – березень, так що часу в тебе вистачить. Поспіху нема.

– І з історії я контрольну зробив.

– Точно.

Малюю ще лінію і відмічаю:

– Історія за січень–лютий є: КР1 01-02 пташечка.

gd_4

 

Колеги, весь цей час папка з контрольними у мене перед очима. Не дешева така папка з вшитими файлами. В одному файлі  – всі контрольні з одного предмету. І я швиденько знаходжу і термін контрольної і тематику. Ох як ми в першому семестрі намучились з донькою семикласницею  із цими листочками ;).

– Який далі предмет?

– Зарубіжна література! Я вже зробив! –  світиться, як лампочка )

– Так. Марка Твена ти написав. Це у нас контрольна за січень-лютий і пташечка. Наступна книжка це Полліанна. Вона ж у тебе на читальці (PocketBook). Ти її читаєш?

– Ну да-а-а…

– Дань, Полліанну читай ввечері перед сном. Це твоя настільна книга зараз. Як гадаєш, скільки тобі часу потрібно, щоб спокійно її прочитати? Десь 350 сторінок PocketBook.

– Ну, думаю, три тижні.

– Добре, значить малюємо – три тижні, а потім контрольна (дедлайн).

– Угу.

gd_zarlit

 

Син погоджується. І ця його згода, знімає з мене роль погонщика мулів. Він поставив собі задачу і тепер це його справа її виконати (з моїми мінімальними тактовними нагадуваннями ;)).

– Що у нас далі?

– Українська література. – ну, гуманітарій він у мене ).

– З української – в одній контрольній Глібов, а в наступній Олександр Олесь.

– Ось цей віршик «Химерний, маленький» є в підручнику.

– Даня, щоб зрозуміти поета, письменника треба прочитати більше ніж один віршик. Один віршик – це все одно, що на портреті був би один ніс! (сміється ))) Глібова і Олександра Олеся можна взяти в бібліотеці, або скачати. Краще в бібліотеці (мені NB). Це поезія, легке читання. Як думаєш, два тижня на Глібова і два на Олеся, нормально?

– Думаю, да.

Малюю і раджу:

– Гадаю, Полліанну можна читати по вечорах, а поезію, як відпочинок, вдень.

 

gd_ulit

 

– Що у нас іще є? – питаю

– Інформатика.

– І природа. Але чомусь природи немає в папці з контрольними (ще одне NB). Давай глянемо інформатику… О! Даня, так тут Рaint! (іронічна посмішка сина) Ну значить роби, а якщо будуть питання, підходь. Малюю тиждень. Добре?

– Мама, а можна мені презентацію на твоєму комп’ютері зробити.

– Можна. Ввечері. Ну тоді давай і другу контрольну одразу за першою позначу. Згоден?

– Добре.

 

gd_7

 

Приблизно 40 хвилин тривала ця розмова. Ми розпланували роботу на місяць і повісили нашу діаграму Ганта на почесне місце над столом.

gant_diagram_foto

На папері  швидко розписати такий собі план компанії. І син може сам вносити зміни. А можна малювати діаграми Ганта і в Рroject Manager ).

Звісно, дедлайни можуть посунутись, але головне, на мою думку, що всі шкільні задачі і їх терміни вже усвідомлені і домовлені. А значить син іде не навпомацки, слухаючи мої вказівки, а з відкритими очима. Як маленька, але вільна і самостійна людинка, яка вчиться прокладати свій курс.

 

Колеги, за вашим досвідом домашнього навчання, в якому віці діти самі організують свої уроки?